Warhorse studios se proslavili svým úspěchem na Kickstarter s RPG hrou situovanou do doby Václava IV. a začínajícího husitství v Čechách – Kingdom Come: Deliverance. A jelikož jim Forresti dělali nový web, slovo dalo slovo a domluvili jsme natáčení přímo v jejich kancelářích, které jsou v Karlíně od nás, co bys kamenem dohodil.
Na úvod jsme vyzpovídali Michala Hapalu, který je jedním prvních zaměstnanců Warhorse a programuje animace, fyziku, hratelnost a “entity”. Jednou z entit v jeho případě je kůň, což je reálnější entita, než s jakou se může setkat většina programátorů, jako jsme například my 🙂
Většina rozhorovů s Warhorse Studios se točí kolem hry jako takové. My jsme se však rozhodli zaměřit se na to, jak se vývoj hry řídí a jestli se dají najít analogie mezi vývojem byznysových aplikací a hry. K našemu překvapení jsme zjistili, že toho máme společného více, než by člověk z venčí soudil.
Tento díl se vyplatí shlédnout jako video – najdete zde ukázky ze hry, práci s CryEnginem a další libůstky (třeba odkazy rovnou z videa :).
Video
Pouze audio
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/270474623?secret_token=s-VQp6l” params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]
Zdroje
- Valve new employee handbook
- Handsoft – plánovací software
- Visual Assist – doplněk do Visual Studio
- Clang kompilátor
- Amazon Lumberyard
- GDS – K čemu programátoři, když máte hotový engine?
- Ori and the blind forrest
Obsah
- představení Michala Hapaly 0:37
- jak jsou ve Warhorse rozděleny týmy? 3:00
- používáte nějakou metodiku vývoje? 7:29
- odhadování pracnosti úkolů ve sprintu 11:28
- kdy to teda vydáte? 14:34
- jaké nástroje pro vývoj používáte? 14:49
- jak se řeší multiplatformnost? 16:09
- jak vypadá denní chleba týmu – jak probíhá testování? 17:30
- způsob detekce a reportingu chyb 19:24
- co si firma koupí s CryEnginem a co si musí doprogramovat? 21:40
- upgrade CryEngine 28:04
- lze unit testovat hru? automatizovatelnost testů 31:34
- jak snadno se vám shání noví kolegové? 35:30
- jaké znalosti by měl mít programátor, který by chtěl dělat pro Warhorse Studios? 39:15
- programujete se znalostí HW architektury? 41:15
- jak se managuje výkon hry? 45:20
- kdy budou Ačkové hry na mobilech? 48:45