Díl 12. – umělá inteligence v Kingdom Come: Deliverance

V druhém díle z Warhorse Studios zpovídáme Tomáše Plcha na téma umělé inteligence ve hře Kingdom Come. Umělá inteligence je v dnešní době skoro buzzwordem a tak nás zajímalo, které techniky konkrétně ve hře využívají a k čemu.

Inteligence protivníků je v dnešní době dělící čarou mezi průměrnými a perfektními hrami. Dá se sice do jisté míry dohnat skriptováním a dobrým designem levelů, ale WOW efekt dokáže vyvolat jen “improvizující”, dobře udělaná AI.

Že to není jednoduché je nám všem jasné – při implementaci AI ve hře je nutno brát v potaz řadu omezení, jako je například výkon hardware a nebo prostý “lidský” pocit, že se to AI chová přirozeně – což leckdy znamená neoptimálně z hlediska algoritmického.

Kingdom Come je podle našich informací unikátní v tom, že se snaží do RPG světa vnést na úrovni NPC simulátor reálného světa. A jestli se máme skutečně cítit jako v reálném oživlém středověku, musí být implementovaná AI setsakra přesvědčivá.

Pojďte si s námi poslechnout, jak na to ve Warhorse Studios jdou …

Video

Pouze audio

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/271682432?secret_token=s-YrnFC” params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Zdroje

Obsah

  1. představení Tomáše Plcha 0:29
  2. co všechno je ve hře řešeno umělou inteligencí? 1:29
  3. rozhodovací stromy jako základ AI 3:10
  4. high level pohled na řízení AI entit 5:31
  5. konektivistická teorie – vztahy mezi entitami 7:29
  6. použití grafové databáze 9:04
  7. vnějsí vstupy do aktuálního chování AI 9:52
  8. dlouhodobější plánování 11:37
  9. žije hra pouze okolo hráče nebo na celé mapě? 13:38
  10. žije svět i v průběhu spánku postavy a jak hodně? 15:25
  11. hráč jen jako další NPC 15:51
  12. v čem je combat AI odlišná od ambientní AI? 18:40
  13. jak se balancuje síla protivníka? 20:44
  14. prioritizace v boji 22:31
  15. NPC jsou řešena jako samostatná vlákna? 24:19
  16. jak se testuje umělá inteligence? 26:37
  17. má Kingdom Come unikátní přístup k “řízení otevřeného světa”? 30:40
  18. dynamičnost vztahů ve hře 33:00
  19. humorné historky z natáčení 37:06
  20. je pathfinding vyřešená věc? jaké algoritmy jste koupili s CryEnginem? 40:11
  21. používají se algoritmy pro tvorbu prostředí? Např. pro konstrukci stromů? 44:17

2 thoughts on “Díl 12. – umělá inteligence v Kingdom Come: Deliverance”

  1. pokial stahujem podcast c.12. mp3 zo soundclound-u
    tak meno suboru da “DIL13_audio_mp3”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.