Factorio je česká “indie” hra, která se těžko nálepkuje, protože má originální koncept. Jste vesmírným trosečníkem na cizí planetě, který disponuje moderními technologickými znalostmi. Vaším cílem je uprchnout z nehostinné planety plné minerálních surovin, které vám umožní vystavět infrastrukturu potřebnou k výrobě meziplanetární rakety.
Hra kombinuje strategické a akční prvky a je především o budování “továrního komplexu”, který je z velké části samočinný a vyrábí pro vás komponenty potřebné k přežití. Mě osobně demo chytlo a až budu mít herní frontu prázdnou do koupě této hry určitě zainvestuji.
Michal Kovařík je jedním ze dvou zakladatelů studia, které za touto hrou stojí a my měli to štěstí, že jsme ho mohli vyzpovídat. Hru vyvíjejí již pět let a teprve letos by mělo dojít k jejímu finálnímu vydání. Za tu dobu se už rozrostli na 15 lidí a prodali přes 800 tisíc kopií hry. To je na české poměry obrovský úspěch a já doufám, že jej budou mít chuť ještě zopakovat (protože jestli mne mé počty neklamou, už opravdu nebudou muset 🙂 ).
Pokud vás zajímá jejich příběh stejně tak, jako zajímal nás, najděte si tři čtvrtě hodiny času a poslouchejte s námi.
Ze studia Factorio chystáme ještě jeden díl, kde bychom se chtěli ponořit trochu více do technického pozadí hry.
Video
Pouze audio
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/322154730?secret_token=s-V3ocW” params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]
Zdroje
- homepage hry
- článek Františka Fuky o hře
- recenze & gameplay
- o úspěchu hry v Lidových novinách (a tady na games.cz)
Obsah
- Představení Michala Kovaříka a projektu Factorio? 0:45
- Měli jste už nějaké zkušenosti z vývoje her? 4:12
- Jak těžké je přejít z programování enterprise SW k programování her? 5:49
- Na jaké platformě vyvíjíte Factorio? 7:05
- Jak to celé začalo? 7:50
- Měli jste už na začátku jasno v tom, jak bude Factorio fungovat? Jak se vyvíjel game design? 9:24
- Příběh vývoje Factorio – všechno to byla vlastně jen náhoda a spousta dřiny 12:14
- Velký předěl – expanze na Steam 20:47
- Klíčový bod – vyladění tutorialu, usability testing 22:42
- Friday Factory facts (úžasný Factorio blog) 27:18
- Podpora modů ve hře 28:27
- Izolace modů a způsob jak se mody vytvářejí 30:51
- Životní cyklus hry a plány do budoucna 32:32
- Máte nějaké statistiky, kolik lidí vás hraje už od začátku? 36:03
- Jaký marketing se vám osvědčil, dělali jste vůbec nějaký? 37:33