Na natáčení s Honzou Zeleným – autorem české hry Mashinky, jsem se těšil celý rok. Vzhledem k tomu, že letos ještě pracoval na plný úvazek pro Bohemia Interactive a po večerech na Mashinkách, jsme se dohodli, že natáčet budeme, až vznikne nějaký prostor. A ta doba nastala až teď, kdy Honza odešel ze zaměstnání a začal se vývoji hry věnovat naplno.
Tento díl jsme věnovali převážně tomu, jaká byla cesta k Mashinkám. Dozvěděli jsme se, že vyvíjet hry v PC Fandu skutečně nejde. Také jsme se dozvěděli, že skvělé je začínat jako programátor, který debuguje hry ostatních programátorů, protože se na tom hodně naučí.
Celý rozhovor s Honzou byl trochu o bourání mýtů. On šel v podstatě proti všem všeobecně uznávaným poučkám – dělal hru jako side project dlouhých 7 let po večerech, místo přepoužití hotových enginů si ten svůj napsal celý od základu sám, a vlastně udělal podle moderních startupových pravidel všechno špatně. A přesto, si myslím, jeho úspěch strčí většinu startupů do kapsy.
V druhé polovině jsme se zaměřili na současný stav a prodeje hry Mashinky a především Honzovy plány do budoucna. Ve hře nás nečeká žádný počítačový protihráč za to je však plánovaný multiplayer, který bude možné hrát i na pokračování (sic!).
Pokud vás Kafemlejnek.TV baví sdílejte nás na sociálních sítích, doporučte kamarádům, lajkujte. Vaše podpora nám pomáhá a dává sílu pokračovat dál!
Moc děkuji za další zajímavý rozhovor o téhle výborné hře. Pokaždé když zjistím že Honza někde o mašinkách mluvil zkusím si najít čas a poslechnout si ho. Jen trochu škoda zvoleného místa chtělo to trochu klidu který v pozadí nějak chyběl. Těším se na další část.
Díky za komentář. Ještě s ním budeme mít jeden díl a ten je také super. S tím místem jsme to trochu neodhadli – bylo to v centrální hale SocialBakers a vypadalo to, že tam bude relativně klid, ale v půlce natáčení tam začali v jedné jednačce velmi hlasitě tleskat a slavit. To jsme prostě neodhadli.
Je to holt riziko natáčení v neznámých prostorech mimo odhlučněné studio.